VIDINIŲ LEKTORIŲ MOKYMAI TRAIN THE THE TRAINER
MOKYMŲ METODAI
- Teorinė ir praktinė dalys
- Kūrybinio mąstymo metodai
- Improvizacinės užduotys
- Refleksijos
- Diskusija su lektoriumi
MOKYMŲ PROGRAMA
Mokymasis ir mokymas: paradigmos ir principai
Trys esminės mokymų paradigmos: metodika, lektoriaus ir auditorijos funkcijų skirtumai paradigmoje. D. Kolb ir R. Miettinen empirinio mokymosi modeliai. Mokymo proceso rezultatų planavimas: žinios, įgūdžiai, kompetencijos. Mokymų ruošimo procesas. Medžiagos rinkimas, auditorijos poreikis. Mokymų strategija: pavadinimas, tikslas, uždaviniai.
Sukurti auditorijos personažą pagal Personų metodą.
Smegenų šturmas trims mokymų medžiagos ruošimo kontekstams.
Parengti mokymų strategiją.
Mokymų dinamika: įžanga, eiga, pabaiga
Dalyvių aktyvacija ir temos aktualizavimas mokymų pradžioje. Dažniausiai
naudojamos technikos įžangai, tipinės klaidos. Dėmesio dinamika mokymosi metu, esminiai principai, kaip didinti efektyvumą: daliniai apibendrinimai, dėmesio stiklinė, informacinis nardymas. Aktyvių užduočių naudojimas: atvejo analizė, improvizacija, viktorina ir kt. Mokymų pabaiga: refleksijos funkcija ir prasmė mokymų metu, skirtingi refleksijos būdai.
Paruošti mokymų įžangą pagal konkretų metodą. Sukurti įtraukimo užduotį
konkrečiai teorinei medžiagai. Išbandyti skirtingus reflektavimo būdus.
Lektoriaus viešojo kalbėjimo įgūdžiai
Lektorių personažai: skirtingi archetipai, jų santykiai ir vedimo stiliai. Savo
kalbėtojo personažo paieška. Charizmos sekos taikymas: balso dinamikos kitimas mokymų metu, taikymas prie skirtingų auditorijos tipažų. Skirtingų komunikacijos kanalų treniruotė: emocijos, kūno kalba, energijos centrai. Pasiruošimas ir išėjimas iš mokymų vedimo.
(šioje dalyje teorijos yra tiek, kiek reikia įvesti į patyrimą ir apibendrinti dalyvių patirtis)
Vaizdinių priemonių naudojimas mokymų kontekste
Dėmesio valdymas ir paveikios prezentacijos. Efektyvių skaidrių kūrimas: 30 20 10 principas, 2s taisyklė, 5 dėmesio valdymo principai. Reikalavimai paveikslėliams, lentelėms, tekstams, animacijoms. Dažnai daromų klaidų pavyzdžiai, gerosios praktikos.
Vaizdinių istorijų kūrimas skaidrėse: animacijos esminiams dėmesio valdymo principams panaudoti. Reikės turėti savo kompiuterius su PowerPoint programine įranga.
Mokymų vedimas ir grįžtamasis ryšys
Dalyvių paruošti mokymai. Vedimas, grįžtamasis ryšys.
Mokymų medžiagos ruošimo kontekstams. Mokymų strategijos rengimas.
MOKYMŲ REZULTATAI
Suprasti ir gebėti pasirinkti skirtingus mokymo metodus
Žinoti gerąsias praktikas, kaip pasiruošti mokymams
Gebėti pritaikyti skirtingus įtraukimo būdus dėmesiui išlaikyti
Naudotis skirtingomis praktikomis, kurias galės taikyti savo mokymų metu
Perprasti skaidrių naudojimo mokymų metu ypatybes, kokybės reikalavimus
Susipažinti su skirtingais refleksijos metodais
Atpažinti dažnai pasitaikančias klaidas ir gerąsias praktikas mokymų vedime
Susisiekti